Time management har gjort min hverdag lettere

tidsregistrering med et crm system
Indholdet af denne artikel er betalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har længe arbejdet uden fastlagte strukturer eller processer, hvilket til tider har skabt en uoverskuelig og ineffektiv hverdag. Derfor besluttede jeg mig for to måneder siden at gøre noget ved sagen, og heldigvis er der faktisk mange muligheder derude.

Et af de bedste råd jeg har fundet, var et få implementeret et CRM system til at optimere alle processer lige fra salg til administrative opgaver. Nu står jeg så her to måneder inde, og kan kun sige at det muligvis er de bedste jeg har gjort for mig selv. Min hverdag er blevet mere effektiv og struktureret, hvilket har givet mig mere overskud og ikke mindst øget min arbejdsglæde og sænket stressniveauet.

Hvad er et CRM system?

CRM står for Customer Relationship Management og kort fortalt, så er det et system, hvor du kan holde styr på dine kunderelationer, salgsemner og interne opgaver eller informationer. Værktøjet har til formål at øge effektiviteten og styrke den interne vidensdeling. Det CRM-værktøj som jeg har implementeret hedder SkyView CRM system.

Derudover kan du lave tidsregistrering, hvilket kan hjælpe både ledelsen, men også i høj grad dig selv. De sidste to måneder har jeg registreret, hvor meget tid jeg har brugt på hver enkelt opgave – og det har været en øjenåbner uden lige. Det gjorde mig bevidst om, hvilke slags opgaver jeg brugte for meget tid på, og som ofte var overflødige eller ikke værdiskabende nok kontra den tid jeg brugte. Det gør det også lettere for mig at sætte en pris på mine ydelser, eftersom jeg kan dokumentere over for kunder, hvad tidsforbruget er.

Til salgsemner så kan jeg nu følge dem hele vejen igennem salgsprocessen. Det er ikke altid sikkert, at et lead er klar til at blive til kunde her og nu, og derfor er opfølgning særdeles vigtig. Med vitale påmindelser så glemmer jeg aldrig et salgsemne, og derfor sælger jeg også mere nu.

Kunden er altid vigtigst, og derfor er kunderelationen alfa omega for at fastholdelse af samarbejder. Med en mappe til hver enkelt kunde, kan jeg notere essentielle informationer ned, som altid kan tilgås. Det betyder jeg ikke glemmer vigtige notater fra et møde og lignende. Det får mig til at fremstå professionel, men det skaber i høj grad også en bedre relation med kunden.

Har du endnu ikke et CRM-system i din virksomhed, så kan jeg klart anbefale SkyView CRM, som har gjort en markant forskel for mig personligt, men også for virksomheden som helhed.